Pages

Saturday, December 4, 2010

Anjakan Paradigma

Pagi yang gelap atau pagi yang mendung? sama atau tidak? ntah la, cuaca amat mendung. mendungnya cuaca, seakan memahami keadaan jiwaku yg "mendung" sekian lame ini...masihkah ada ruang dan peluang utk ku kembali ke keadaan sediakala...

seakan aku memerlukan kekuatan untuk melakukan ANJAKAN PARADIGMA dalam hidup aku kini. tepu dan semakin tepu aku rasai...namun, apa yang perlu aku lakukan kini? nak mulai dgn apa? seakan tiada apa yg tinggal pada aku kini. jatuh dan terus jatuh aku rasai bile memikirkan akan nasib diri...muhasabah diri dan bertafakur atas apa yg terjadi dalam hidup ku kini....


kalo la ada penghujung dunia, akan ku jelajahi ke sana utk aku melarikan diri ke hujung dunia dan mencari damai di hati...tp apakan daya...ianya seakan tiada....dan xpernah wujud....sesak dalam hati dan otak aku disebabkan CINTA... ada cinta yg bahgia dan ada cinta yg kecewa...kita yang akan corak kan cara cinta itu. benarkah? argh....semakin sakit jiwa aku memikirkannya...mengapa ini yang terjadi tika ini? tika aku memerlukan sesuatu pegangan untuk teruskan perjalanan hidup aku...terlalu byk kisah cinta hampa dalam hidup aku ini...sukarnya untuk mencari cinta...erm...cinta tiada erti....benarkah?


*perlukah aku terus pergi berlalu....tinggalkan dia sebelum dia tinggalkan aku..
*anjakan paradigma untuk melakukan perubahan dalam hidup. memulakan suatu yg baru atau tinggalkan suatu yg lama?

1 comment:

  1. incik tomatoman copy paste jer entri ceq tadi.
    select pastu tekan ctrl + ..
    pastuh jawap la soklan2 tuh. ;)

    ReplyDelete